keskiviikko 18. marraskuuta 2015

Mikä minusta tulee isona?

Tällä viikolla aukesikin sitten innostavat ikkunat ilmiön 'rap' myötä. Nyt ovat oppilaat liekeissä keksimässä sanoitusta sun muuta Mikä minusta tulee isona räppiin. Tiedonhakua netistä, youtubesta, koulumme räppäreiden esityksiä ja haastattamista, koululta löytyneiden teknisten asiantuntijoiden haastattamista. Tällaistahan sen oppimisen tuleekin olla! Itse en hallitse tästä osiosta mitään, mutta auttajat etsittiin ja kaikki lupautuivat avuksemme. Yhteistyökuviot poikivat taas uusia inspiksiä ja projektisuunnitelmia. Tämä osuus on jo nyt poikinut eniten innostavia näkökulmia, kun yksi ryhmä perehtyy musiikkiin, toinen tanssiin, kolmas moveihi ja neljäs tekniikkaan. Saattaa olla, että tämä liekki roihuaa vielä Luotsi-projektin jälkeenkin...

Haastattelujen tekeminen koulun työntekijöille tuntuu nyt jokseenkin vaisulta tehtävältä. Mutta teemme senkin, että aremmatkin oppilaat saavat harjoitusta haastatteluun ja raportointiin. Ja jäähän koululle muistoksi koulun aikuisten esittelyt muidenkin tutkittaviksi.

Se osuus suunnitelmastamme, jota eniten jännitin (kun en osannut yhtään) osoittautuikin mehevimmäksi ja oppilaat mukaansa tempaavaksi.


2 kommenttia:

  1. Kuulostaa hienolta! Olette nyt pääseet käytännön työhön ja kokeilmaan ideoita, niin se sielviää, mikä toimii ja mitä pitää kehittää eteenpäin. Oppilaille jää tästä varmasti paljon hyviä oppimiskokemuksia ja muistijälkiä. Ja erityisesti toivomme sitä, että liekki tosiaan jää roihuamaan vielä tämän kurssin ja projektin jälkeenkin :)

    VastaaPoista
  2. Rohkeus hypätä tuntemattomaan on mielestäni ilmiöpohjaisissa projekteissa tärkeää. Joskus juttu voi mennä pieleen, mutta oman kokemukseni mukaan useammin juuri nuo uskaliaimmat kokeilut osoittautuvat kaikille opettavaisimmiksi. Myös meille opeille!

    VastaaPoista