torstai 26. marraskuuta 2015

Mikä minusta tulee isona?

Muutama valokuva kertomaan meidän Mikä minusta tulee isona? -projektista.

Olimme Skypeyhteydessä Vantaa, Kartanonkoski, Sari Lahtinen (8-9F) - Lahti, Lotila, Lea Mönkkönen (3lk.). Tämän projektin seurauksena sain luokkaani kunnon kameran (lainaksi). Projektin toinen positiivinen seuraus on myös se, että minulla ja kollegallani (6lk. opettaja) on suunnitteilla yhteistyö: minä ohjaa yhden opetustuokion Skypen kautta 6-luokan oppilaille. Kollegani ohjaa yhden opetustuokion minun oppilailleni.

Lean oppilaiden hyvät kysymykset. Minun oppilaani vastasivat niihin ensin kirjallisesti ja sitten Lean oppilaat haastattelivat minun oppilaitani Skypessä livenä. Haastattelu sujuivat mukavasti. Vain yksi minun oppilaistani kieltäytyi. 

Lea suunnitteli lomakkeen, jossa oppilaat saivat arvioida haastattelun sujumista. Itsearviointia siis.


Oppilaat etsivät yhteistyökoulun sijainnin kartalta. Samalla kerrattiin Suomen maantiedettä. Google Maps oli minun oppilailleni tuttu sovellus.


Liitettiin yhteiseen Padlet-seinään meidän opettajien ja oppilaiden kuvat. Lea oppilaat kirjoittivat myös tulevaisuuden ammattinsa ja lempivärinsä.



Huomenna tai lähitulevaisuudessa:
  • meiltä ohje Lean oppilaille siihen, miten youtubeen voi viedä videon,
  • Padletin täydennys,
  • oppilaiden mielipiteet meidän projektista ja
  • Skype-yhteys Lean luokan kanssa.

2 kommenttia:

  1. Sari, hieno esitys!!!
    Antakaapa palautetta meidän tähän saakka valmiista tuotoksista. Erityisesti oppilaat kaipaavat palautetta siitä, ovatko heidän unelma-ammattinsa realistisia ja miten täytyy panostaa tulevaisuudessa esimerkiksi koulunkäyntiin, että unelma toteutuu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Lea!

      Saatte mielihyvin kommentteja ensi viikolla. Ollaanko Skypeyhteydessä?
      Teimme tänään (kolme opilasta ja minä) Padlet-seinän (löytyy täältä blogista). Lähetän sinulle linkin siihen sähköpostiin. Loput kuusi oppilasta saavat tehdä oman ensi viikolla.

      Mukavaa viikonloppua! :)

      Poista